BEZPŁATNA DERMOKONSULTACJA +48 22 33 58 660
W czwartki w godzinach 10-14
Strona główna Porady Przywróć komfort suchej skórze

Przywróć komfort suchej skórze

PRZEJDŹ DO:

CIAŁO
TWARZ
DZIECKO

Jeżeli twoja skóra jest pozbawiona blasku, traci elastyczność, widoczne są na niej drobne zmarszczki a na ubraniach białe ślady zrogowaciałego naskórka, oznacza to, że jest sucha.
Zwykły krem nawilżający lub balsam to dla niej za mało. Skóra sucha wiąże się z nieprzyjemnym uczuciem ściągnięcia. Warto zapewnić jej pielęgnację, która przywraca blask i poprawia elastyczność.

NIE TYLKO SUCHE FAKTY O NAWILŻANIU

Zanieczyszczenia, wiatr, zmiany klimatyczne i nieprawidłowe odżywianie przyspieszają wysychanie skóry, podrażniają ją i sprawiają, że stopniowo traci elastyczność.

Aby zapewnić skórze odpowiednią pielęgnację i blask przez cały rok, niezbędne są: regeneracja komórek naskórka, ujędrnienie i ochrona przed działaniem czynników zewnętrznych. A także odpowiednie nawilżenie, pozwalające zachować ochronną warstwę hydrolipidową. Skóra składa się z kilku warstw: zewnętrznej warstwy rogowej, naskórka i skóry właściwej. Nawilżenie skóry wiąże się z zawartością w niej wody. Skóra składa się z wody w ponad 80%, naskórek zawiera 20-30% wody, a jego zewnętrzna warstwa, warstwa rogowa, która ma przeciwdziałać parowaniu wody z organizmu ma jej 10-20%.

Bez wody, naskórek wysycha, a skóra właściwa traci nawilżenie. Skóra jest wówczas pozbawiona blasku i elastyczności. Ponad 74% kobiet o skórze wrażliwej cierpi również na problemy z wysychaniem, ściągnięciem, świądem, łuszczeniem… Należy zatem nawilżać skórę – zimą, aby zwalczać suchość spowodowaną różnicami temperatury na zewnątrz a tymi w pomieszczeniach, latem – aby przeciwdziałać działaniu słońca i morskiej wody.

Jak nawilżać suchą skórę?

1. Krem nawilżający

Pozwala utrzymać i przywrócić funkcję ochronną warstwy rogowej przed działaniem czynników zewnętrznych. Bardzo ważne jest, aby wybrać kosmetyk nawilżający odpowiedni dla swojego typu skóry.

2. Olejki

Niektóre olejki – z awokado, wiesiołka, ogórecznika lekarskiego, owsa czy arganowy są bogate w niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT), dzięki czemu wspomagają przywracanie nawilżenia.

3. Woda

Nawilżanie skóry trzeba zacząć od środka: od picia wody, naparów, zup i lemoniady… Co najmniej półtora litra płynów dziennie, pomaga utrzymać prawidłowe nawilżenie skóry.

4. Zbilansowana dieta

Produkty bogate w podstawowe kwasy tłuszczowe (omega 3, omega 6): tłuste ryby (tuńczyk, śledź, sardynka i łosoś), świeże owoce, warzywa i zboża – pomagają w walce z suchością skóry. Jeśli nie możesz jeść ryb, warto dodać do zupy lub warzyw łyżkę oleju lnianego lub rzepakowego, które zawierają bogactwo kwasów omega.

Plan działania na przekór suchości skóry:

– Wybieraj kremy do twarzy z odżywczymi składnikami aktywnymi: kosmetyki nawilżające tworzą warstwę zapobiegającą utracie cząsteczek wody i błyskawicznie przywracają nawilżenie.

– Postaraj się dwa razy w tygodniu stosować maseczki regenerujące; głęboko naprawiają skórę i pomagają chronić ją przed działaniem czynników zewnętrznych.

– W pielęgnacji ciała, idealnie sprawdzi się mleczko, które ułatwia odbudowę bariery skórnej i zatrzymuje wodę w naskórku. Zaleca się jego codzienne stosowanie, niezależnie od stopnia suchości skóry. W przypadku bardzo suchego naskórka, warto wybrać mleczko odżywcze, wzbogacone kwasami tłuszczowymi, gliceryną lub allantoiną. Nawilżanie jest ważne dla utrzymania skóry w dobrej kondycji i zapobiega powstawaniu niedoskonałości i podrażnień.

CZY WIESZ, ŻE…

Jednym z winowajców suchości skóry są żele pod prysznic? Dobieraj je rozważnie. Postaw na produkty lipidowe: zawierają substancje nawilżające (glicerynę, masło karité, słodkie migdały), które zatrzymują wodę i nie naruszają płaszcza ochronnego naskórka. Unikaj za to mydeł antybakteryjnych i perfumowanych – ze względu na wysoką zawartość alkoholu, wysuszają skórę.

PRAWDA CZY FAŁSZ?

Czy słońce niekorzystnie wpływa na nawilżenie skóry?

Prawda.

Słońce jest zdradliwe. Ekspozycja słoneczna przyspiesza wysychanie skóry i wywołuje produkcję melaniny (barwnika w komórkach naskórka), powodując spowolnienie naturalnego procesu złuszczania się skóry. W efekcie skóra jest bardziej szorstka, słabiej chroniona i tym samym,
podatna na poparzenia słoneczne.

Aby zapewnić jej odpowiednią ochronę przed słońcem i ograniczyć ryzyko wysychania skóry,
należy przestrzegać kilku zasad:

– Unikać ekspozycji słonecznej w godzinach 10-16.

– Używać mydła pod prysznicem tylko raz dziennie (nawet, jeśli kąpiesz się częściej,
aby się odświeżyć) – mydło wysusza skórę…

– Spłukiwać się czystą wodą po każdej kąpieli w morzu lub basenie – sól i chlor sprzyjają wysychaniu skóry.

– Smarować się kremem z filtrem SPF 30 lub 50, na przykład mleczkiem przeciwsłonecznym do twarzy i ciała optymalna tolerancja SPF 50+, jeśli planujesz plażowanie.

 

DERMATOLOŻKA CATHERINE BRAEKEN POLECA

Skóra zarówno twarzy, jak i ciała potrzebuje nawilżenia, aby móc się regenerować:

– Do mycia ciała pod prysznicem idealnie nadają się żele pod prysznic o neutralnym pH, nietłuste
i bogate w składniki odżywcze

– W walce z suchością skóry pomogą lipidowe mleczka do ciała, które łagodzą swędzenie i przynoszą ulgę skórze

– Zanieczyszczenia, makijaż… i pod koniec dnia skóra przestaje oddychać i pojawia się uczucie ściągnięcia. Bardzo ważny jest zatem dokładny, codzienny demakijaż, który nie narusza warstwy hydro-lipidowej.

 

POPRZEDNIA PORADANASTĘPNA PORADA powrót do wszystkich porad

Polecane produkty